Νωρίτερα φέτος, η Lindsay McCormick είχε το είδος του προβλήματος που οι περισσότεροι επιχειρηματίες θα ήθελαν να έχουν, αλλά ήταν μια πρόκληση το ίδιο. Είχε δημιουργήσει μια εταιρεία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, την Bite , με προϊόντα που διέκοψαν τη βιομηχανία φροντίδας δοντιών και μια υπέροχη ιστορία επωνυμίας. Το Bite επεκτείνονταν τώρα σε άλλους τομείς προσωπικής φροντίδας. Η McCormick και η ομάδα της έπρεπε να βρουν πώς να κάνουν rebrand.
Λέγοντας μια ιστορία εξαιρετικής επωνυμίας
Η McCormick είχε την ιδέα για το Bite όταν ταξίδευε πολύ για τη δουλειά της ως τηλεοπτική παραγωγός. Στο σπίτι, χρησιμοποιούσε όσο το δυνατόν περισσότερα φυσικά προϊόντα και προσπαθούσε να ζήσει έναν τρόπο ζωής με μηδενικά απόβλητα, αλλά ενώ βρισκόταν στο δρόμο παρατήρησε πόσα σωληνάρια οδοντόκρεμας πετούσε έξω. Αποφάσισε να βρει μια πιο βιώσιμη λύση.
Άρχισε να μιλά με οδοντιάτρους, να μαθαίνει για τη χημεία και να ανακατεύει τα φυσικά συστατικά που αγόρασε στο Whole Foods και στο διαδίκτυο για να φτιάξει ταμπλέτες οδοντόκρεμας στην κουζίνα της. Ο McCormick άρχισε να τα πουλά μέσω του shop της. Ο φίλος της -τώρα ο συνεργάτης της- σχεδίαζε ετικέτες και έναν ιστότοπο. Μόλις ένα βίντεο που είχαν κάνει έγινε viral στο Facebook, οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν στα ύψη. Ο McCormick έφτασε από μερικές χιλιάδες δολάρια σε έσοδα συνολικά σε 200.000 $ σε πωλήσεις την εβδομάδα μετά τη μετάδοση του βίντεο.
Πέρα από την ανάπτυξη ενός υπέροχου νέου προϊόντος, ο McCormick δημιούργησε επίσης μια ιστορία επωνυμίας που έχει μαθήματα για άλλες επωνυμίες καταναλωτών, ειδικά για αυτές που βασίζονται στην αποστολή. Ακολουθούν τέσσερα βασικά μαθήματα από το branding της Bite.
1) Αποτυπώστε το όραμα της επωνυμίας σας στο όνομά της
Η προσέλκυση αγοραστών σε μια γεμάτη αγορά αγορά είναι δύσκολη. Το να καταλήξετε σε ένα όνομα που είναι εύκολο να το θυμάστε, πιασάρικο και αποτυπώνει την ταυτότητα της επωνυμίας σας είναι μια πρόκληση που πολλές επωνυμίες αποτυγχάνουν. Το όνομα του Bite χτυπά όλα αυτά τα κουμπιά. Επίσης, εστίασε τη μάρκα στον κλάδο της. Και ενώ αυτό παρουσιάζει το εμπορικό σήμα με μια πρόκληση καθώς επεκτείνεται, εξακολουθεί να αξίζει να αναζητήσετε ένα όνομα που κάνει το ίδιο για την εταιρεία σας.
2) Εξηγήστε την αποστολή σας με απλούς όρους
Ακόμη και οι πιο ευαισθητοποιημένοι προς το περιβάλλον καταναλωτές δεν θέλουν να τους δίνεται μια διάλεξη για την κλιματική αλλαγή ενώ ψωνίζουν. Ωστόσο, θέλουν να γνωρίζουν την αποστολή και τις αξίες της επωνυμίας σας. Βρείτε εύκολα κατανοητούς αλλά συναρπαστικούς τρόπους για να παρουσιάσετε την αποστολή σας στην αρχική σας σελίδα ή στη συσκευασία σας και αφήστε τις βαθύτερες καταδύσεις για άλλες σελίδες στον ιστότοπό σας, αναρτήσεις ιστολογίου ή βίντεο. Η Bite περιέγραψε την ανάγκη για το πρώτο της προϊόν με ένα μόνο στατιστικό στοιχείο στον ιστότοπό της, αναφέροντας ότι περίπου ένα δισεκατομμύριο σωλήνες οδοντόκρεμας καταλήγουν σε χωματερές κάθε χρόνο. Το να έχετε μια σαφή μέτρηση ή σύγκριση μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να υποδείξετε αμέσως τι έχει σημασία για την εταιρεία σας. Απλώς μην κάνετε το λάθος να πουλήσετε την αποστολή σας τόσο πολύ ώστε οι καταναλωτές να μην ξέρουν τι είναι υπέροχο για τα προϊόντα σας. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει για εταιρείες που έχουν πρώτα μια ιδέα με γνώμονα την αποστολή.
3) Σχεδιασμός προς πώληση
Οι οικολογικές επωνυμίες συχνά συμβιβάζονται με σκοτεινά χρώματα ή χωρίς έμπνευση. Αυτό είναι λάθος. «Μπορείς να έχεις το πιο βιώσιμο προϊόν στον κόσμο, αλλά αν δεν το αγοράσει κανείς, δεν πρόκειται να βοηθήσει σε τίποτα», είπε ο ΜακΚόρμικ. Είτε η φωτογραφία του που αποτυπώνει το πνεύμα της περιπέτειας για μια επωνυμία όπως η Παταγονία είτε το χρώμα και το παιχνίδι που χαρακτηρίζει το μάρκετινγκ της εταιρείας καλτσών Bombas, ο σχεδιασμός είναι ένα κρίσιμο στοιχείο της ιστορίας της επωνυμίας σας. Ο σχεδιασμός θα πρέπει να αντικατοπτρίζει διακριτικά τις αξίες της εταιρείας σας καθώς και να προσελκύει τους καταναλωτές-στόχους σας. Ο ιστότοπος και η συσκευασία του Bite έχουν ένα πεντακάθαρο, μοντέρνο και ευχάριστο για τη χιλιετία σχεδιασμό που ταιριάζει ακριβώς με την αποστολή του για έναν καθαρότερο πλανήτη στο μέλλον.
4) Να είστε διαφανείς με τους πελάτες σας
Ο McCormick είπε ότι ένα άλλο κλειδί για την ιστορία της επωνυμίας του Bite ήταν ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία επικοινωνούσε με τους πελάτες της από την αρχή. Όταν οι πελάτες είχαν μια ερώτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η McCormick και η ομάδα της φρόντισαν να δώσουν λεπτομερείς απαντήσεις. «Όταν είσαι μια φιλική προς το περιβάλλον εταιρεία, έχεις πελάτες που θέλουν να μάθουν τα πάντα», είπε. «Αν κάποιος ρωτά γιατί κοστίζει περισσότερο, αναλύουμε το κόστος των πρώτων υλών για μια παραδοσιακή οδοντόκρεμα έναντι της δικής μας: χρησιμοποιούμε γυαλί αντί για πλαστικό και είμαστε κατασκευασμένοι στις ΗΠΑ όπου πληρώνουμε μισθούς διαβίωσης σε αντίθεση με το εξωτερικό. Μέσω της εκπαίδευσης και της διαφάνειας καταφέραμε να διατηρήσουμε την ιστορία εύπεπτη στους ανθρώπους».
Rebranding για το επόμενο κεφάλαιο
Όταν αντιμετώπισαν την αλλαγή της επωνυμίας του Bite για να σηματοδοτήσει τη μετάβασή του στο αποσμητικό – και σε περισσότερους τομείς προσωπικής φροντίδας στο μέλλον – η McCormick και η ομάδα της επέμειναν στην αξία της επωνυμίας τους για διαφάνεια με τους πελάτες μέσω της διαδικασίας. «Το rebrand είναι πάντα επικίνδυνο, είναι πολύ δουλειά εσωτερικά και ήθελα να βεβαιωθώ ότι οι πελάτες μας ένιωθαν ότι ήταν μέρος του ταξιδιού μας», είπε.
“Η αλλαγή της επωνυμίας του Bite ως ακρωνύμιο του “Because It’s The Earth” ήταν πολύ σημαντικό για να αντικατοπτρίζει την εταιρεία μας μετά τη μετάβαση από τη στοματική φροντίδα στην προσωπική φροντίδα”, είπε ο McCormick. “Το πρώτο μας προϊόν εκτός της στοματικής φροντίδας είναι το αποσμητικό μας που είναι το πρώτο να μην περιέχουν πλαστικά και να έχουν κομποστοποιήσιμα ανταλλακτικά. Το 2018, οι ταμπλέτες οδοντόκρεμας μας βοήθησαν να ωθήσουμε τη βιομηχανία στοματικής φροντίδας σε μια πιο βιώσιμη κατεύθυνση και θέλουμε να κάνουμε το ίδιο και στην προσωπική φροντίδα.”
Ακριβώς όπως η Bite κυκλοφόρησε στην αγορά τις αυθεντικές της ταμπλέτες οδοντόκρεμας με έναν αριθμό που καθιστούσε ξεκάθαρο τον σκοπό του, το νέο αποσμητικό, είπε η εταιρεία, θα βοηθήσει στην καταπολέμηση των 15 εκατομμυρίων λιβρών πλαστικής συσκευασίας αποσμητικού που καταλήγει στις χωματερές και στους ωκεανούς μας κάθε χρόνο.