Οι αγοραστές που βρίσκονται στον ιστότοπό/eshop σας, ενδιαφέρονται για το προϊόν, αλλά ο σχεδιασμός του καλαθιού αγορών σας προκαλεί να χάσετε πολλούς, αν όχι περισσότερους από τους πελάτες σας. Ακούγεται οικείο? Θα έπρεπε.
Τι σημαίνει cart abandonment ;
Σημαίνει πως έβαλα προϊόντα στο καλάθι, πήγα στο ταμείο και τελικά τα παράτησα και έφυγα! Σε ένα super market σίγουρα δεν θα το κάνατε αλλά online γίνεται συννεχώς διότι απλά δεν θα μας κάνει κανένας παρατήρηση και ούτε καν μας βλέπει!
Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι ο μέσος ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου χάνει σχεδόν το 75% των αγοραστών του κατά τη φάση της τελικής συναλλαγής. Παρόλο που αυτή η στατιστική επηρεάζεται πιθανώς από διάφορους παράγοντες, το γεγονός παραμένει ότι οι περισσότεροι ιστότοποι/eshops χάνουν τεράστιο αριθμό πελατών επειδή δεν επικεντρώνονται στο καλάθι αγορών τους. Ευτυχώς, κάνοντας μερικά σχετικά μικρά βήματα, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού αγορών σας.
Λιγότερα βήματα είναι καλύτερα
Αυτή η “ατάκα” είναι τόσο παλιά όσο το ίδιο το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αναγκάζοντας τους πελάτες σας να περάσουν από πολλές σελίδες, σίγουρα θα δείτε κάποια φθορά. Πρέπει να αναρωτηθείτε, είναι απολύτως απαραίτητες όλες οι πληροφορίες που συλλέγω; Υπάρχει άλλη διαμόρφωση που θα μειώσει τον αριθμό των βημάτων που θα αντιμετωπίσουν οι πελάτες μου; Παραδόξως, ωστόσο, αυτό είναι ίσως το τελευταίο βήμα που πρέπει να κάνετε. Εκτός εάν η διαδικασία σας είναι ιδιαίτερα επίπονη, οι εμπειρικές μελέτες δείχνουν ότι αυτό πιθανότατα θα επηρεάσει την τριβή σας ελάχιστα για το απαιτούμενο κόστος και προσπάθεια. Επομένως, δεν λέω να μην μειώσω τα βήματα ολοκλήρωσης αγοράς, αλλά μόνο ότι πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στα άλλα βήματα πάνω από αυτό.
Δείκτες προόδου
Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ο μοναδικός μεγαλύτερος αναστολέας των μετατροπών είναι η αβεβαιότητα. Αυτό είναι σίγουρα εύκολο να φανταστεί κανείς όταν εξετάσετε κάποια παραδείγματα και λίστα προϊόντων. Διάφορα φυσικά καταστήματα έχουν αλλάξει σε μία γραμμή τους πελάτες προς τα ταμεία αντί να έχουν να επιλέξουν ένα ταμείο για να τα παρατάξουν μπροστά. Γιατί; Η απάντηση είναι απλή, η αβεβαιότητα βλάπτει τα ποσοστά μετατροπών. Οι άνθρωποι έχουν μια ενστικτώδη επιθυμία να γνωρίζουν τι έρχεται μπροστά. Συμπεριλαμβάνοντας έναν δείκτη προόδου σε κάθε βήμα της διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς, θα δείτε μερικές αξιοσημείωτες αυξήσεις στη διατήρηση των πελατών. Ακόμα κι αν έχετε μια διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς 10 βημάτων (υπερβολή βέβαια), η ενημέρωση των πελατών πού βρίσκονται κατά τη διαδικασία θα εξασφαλίσει πολύ μεγαλύτερο αριθμό ολοκληρώσεων.
Εικόνες, Εικόνες, Εικόνες
Οι αγοραστές ανταποκρίνονται στην αισθητήρια διέγερση. Στους ανθρώρπους αρέσει να βγάζουν τα πράγματα από το ράφι και να τα επιθεωρούν. Επειδή αυτή η επιλογή δεν είναι διαθέσιμη για ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, πρέπει να αντισταθμίσετε αυτήν την ανεπάρκεια όσο το δυνατόν καλύτερα. Ένας τρόπος για να εξασφαλίσετε καλύτερες μετατροπές είναι να συμπεριλάβετε εικόνες όχι μόνο στο κατάστημα αλλά και στο καλάθι. Οι αγοραστές, ειδικά εκείνοι που είναι νέοι στο ηλεκτρονικό εμπόριο θέλουν να επαληθεύσουν και να επαληθεύσουν εκ νέου ότι έχουν κάνει τη σωστή επιλογή. Πολλοί από αυτούς τους πελάτες θα χαθούν εάν τους αναγκάσετε να χρησιμοποιήσουν τα πίσω κουμπιά του προγράμματος περιήγησής τους για να το κάνουν. Τοποθετώντας μια εικόνα του αντικειμένου που πρόκειται να αγοραστεί στο καλάθι αγορών, μεγάλο μέρος αυτής της ανάγκης μετριάζεται, πράγμα που σημαίνει χαμηλότερη εγκατάλειψη για εσάς. Βάλτε μπρος όψη, πίσω όψη, πλαϊνή όψη, ακόμη και ένα βίντεο απο μια πραγματική εμπειρία!
Παρέχετε νωρίς εκτιμήσεις συνολικού κόστους και μεταφορικών
Μία από τις πιο αγνοημένες ανησυχίες των πελατών είναι η δυσπιστία τους για ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου όσον αφορά τα μεταφορικά. Όποιος και αν είναι ο λόγος, είναι σημαντικό να μετριάσετε τους φόβους για κρυφό κόστος το συντομότερο δυνατό, παρέχοντας στους χρήστες σας μια εκτίμηση συνολικού κόστους νωρίτερα και όχι αργότερα. Υπάρχει κάτι που πρέπει να ειπωθεί για να φέρει τον πελάτη με χαμηλό προβάδισμα; Ναί. Είναι σημαντικό να ενημερώσουμε τους πελάτες για το τι πραγματικά πληρώνουν το συντομότερο δυνατόν, ώστε να δώσουν λίγα λεπτά για να προσαρμοστούν στην αύξηση.
Ας αυξήσουμε λοιπόν τις μετατροπές
Η’ αλλιώς το…conversion rate. Είναι δηλαδή το ποσοστό που προκύπτει για το πόσοι αγοράσανε απο τους συνολικούς επισκέπτες στην ιστοσελίδα/eshop μας. Ένας μέσος όρος μπορεί να είναι καταπληκτικός αν είναι 3%.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΜΕΤΑΤΡΟΠΩΝ
Προβληθήκαμε σε 100.000 ανθρώπους/επισκέπτες
Είχαμε 1.000 πωλήσεις
ΠΟΣΟΣΤΟ = 1000 / 100.000 * 100 = 1%
ΠΟΣΟΣΤΟ = 1% + 0.5%
Θα άξιζε αύξηση του αμελητέου αυτού ποσοστού σε 0.5% παραπάνω με SEO ; Με καθημερινή διαχείριση στα Social Media ; Με newsletters ;
Θα είχατε 1.500 πωλήσεις (+500) στο τζίρο σας!