1. Ταιριάξτε το σχέδιό σας με τα προϊόντα σας
Η συνέπεια είναι το κλειδί για να λειτουργήσει ο ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου σας. Η διατήρηση του σχεδιασμού σας συνεπούς με αυτό που πουλάτε ολοκληρώνει τη συνολική αίσθηση και εμφάνιση του ιστότοπού σας. Κατά το σχεδιασμό, βεβαιωθείτε ότι τα πάντα, από εικόνες, συνδυασμούς χρωμάτων, έως κείμενο, καθορίζουν τέλεια τον ιστότοπό σας. Για παράδειγμα, εάν ο ιστότοπός σας πουλάει παιχνίδια για παιδιά, το σχέδιό σας θα πρέπει να φαίνεται διασκεδαστικό και πολύχρωμο. Και αν ο ιστότοπός σας πουλά gadget, το θέμα του σχεδιασμού σας θα πρέπει να φαίνεται τεχνικό και μοντέρνο.
BONUS TIP : Επειδή πλέον το 80% των χρηστών μπάινουν απο smartphones, δύσκολα θα φανεί το γραφιστικό σε ένα περιβάλλον κινητού. Επικεντρωθείτε στα χρώματα κυρίως αφού μια δομή είναι σχεδόν ίδια παντού : κατηγορίες -> προϊόντα -> προϊόν
2. Κατάλληλη έκθεση προϊόντων και περιγραφές
Ο σκοπός του ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου σας είναι να πουλάει προϊόντα, επομένως είναι σωστό να επισημαίνετε τα προϊόντα σας στον ιστότοπό σας. Κατά την προβολή αντικειμένων, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε εικόνες υψηλής ποιότητας που θα τραβούν την προσοχή του χρήστη. Όσο μεγαλύτερες είναι οι εικόνες, τόσο το καλύτερο. Με την εμφάνιση ποιοτικών εικόνων, οι πελάτες σας μπορούν να δουν πόσο καλά φαίνεται το προϊόν στην πραγματικότητα.
3. Τιμές αποστολής
Μερικοί από τους καλύτερους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου που αγαπώ είναι αυτοί που προσφέρουν χαμηλή ή δωρεάν αποστολή. Όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου, οι πελάτες διχάζονται πάντα με την ερώτηση “Είναι καλή συμφωνία;” Και συνήθως, αποφασίζουν μόλις δουν την τιμή αποστολής. Υψηλή αποστολή σημαίνει “θα μπορούσα να είχα αγοράσει μόλις αυτό το προϊόν σε ένα κανονικό κατάστημα και δεν θα πλήρωνα τόσα πολλά για τα μεταφορικά” ενώ η χαμηλή αποστολή σημαίνει ότι “μπορώ να ξοδέψω λίγα δολάρια για αποστολή μόνο για να μείνω στο σπίτι και να περιμένω το προϊόν μου να φτάσω”.
4. Σχεδιασμός καλαθιού αγορών
Πάρα πολλοί σχεδιαστές δεν δίνουν σημασία στα καλάθια αγορών, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα από τα πιο απίστευτα σημαντικά μέρη του ιστότοπού σας. Ένα καλό καλάθι αγορών μπορεί να επιτρέψει στους χρήστες να προσθέσουν πολλά είδη, να αναθεωρήσουν την παραγγελία ή να αφαιρέσουν προϊόντα όσο το δυνατόν πιο εύκολα. Όταν σχεδιάζετε ένα καλάθι αγορών, βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει λειτουργικές εικόνες προϊόντων, κριτικές και μια βολική γραμμή αναζήτησης.
5. Ταμείο επισκεπτών
Πολλοί ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα απαιτούν από τους χρήστες να εγγραφούν και να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό πρώτα πριν κάνουν μια αγορά. Αν και αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο, καθώς σας επιτρέπει να επικοινωνείτε, να παρακολουθείτε και να παρακολουθείτε τους πελάτες σας, δεν είναι πραγματικά κάτι που θέλουν να κάνουν οι πελάτες. Οι πελάτες θέλουν να κάνουν κάθε συναλλαγή όσο το δυνατόν πιο γρήγορη και ανώνυμη.
Δεν θέλουν να αισθάνονται αναγκασμένοι όταν τους ζητάτε να εγγραφούν. Δεν θέλουν μακριές φόρμες. Το μόνο που θέλουν είναι να αγοράσουν πράγματα από εσάς. Με τα check out επισκεπτών, οι πελάτες δεν χρειάζεται να συμπληρώσουν σελίδες με προσωπικά στοιχεία πριν κάνουν την αγορά. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα ταμεία επισκεπτών συμβάλλουν στην αύξηση των ποσοστών μετατροπών, καθώς καταργούν το εμπόδιο (που είναι η εγγραφή/εγγραφή), ώστε περισσότερα άτομα να μπορούν να παραγγείλουν από εσάς.
6. Εύκολες διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς
Ποια είναι η ιδανική σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς ; Εκτός από το να επιτρέπει οι συναλλαγές να είναι γρήγορες και ανώνυμες, όπως αναφέρθηκε παραπάνω με τη χρήση της επιλογής ολοκλήρωσης αγοράς επισκεπτών, ένας ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει επίσης να διευκολύνει όσο το δυνατόν περισσότερο τους καταναλωτές να ελέγχουν τα προϊόντα τους. Όσο πιο εύκολη είναι αυτή η διαδικασία, τόσο περισσότερα κίνητρα θα έχουν οι πελάτες σας να επαναλάβουν την αγορά. Επομένως, μην κάνετε πολλές σελίδες για ταμείο. Προσπαθήστε όσο το δυνατόν περισσότερο να την κάνετε μια διαδικασία μιας σελίδας, χωρίς να είναι πολύ συντριπτική για τους καταναλωτές.
7. Επιλογές πληρωμής
Έχω δει πολλούς ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου που δεν επιτρέπουν στους χρήστες να πληρώνουν με Paypal, Viva, Stripe ή με άλλα είδη πληρωμών εκτός από την κάρτα Visa ή Master. Όταν σχεδιάζετε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου, βεβαιωθείτε ότι παρέχετε πολλές λύσεις πληρωμής, ώστε να μπορείτε να καλύψετε ένα ευρύ φάσμα αγοραστών. Λαμβάνοντας υπόψη τις προτιμήσεις πληρωμής του καταναλωτή σας, μπορείτε να αυξήσετε το κίνητρό του για αγορές, ενισχύοντας έτσι τις πωλήσεις σας μακροπρόθεσμα.
8. Στοιχεία επικοινωνίας και υποστήριξη
Ενημερώστε τους πελάτες σας ότι είστε απλώς μια κλήση, ένα μήνυμα, το email και η ζωντανή συνομιλία! Ο καλύτερος τρόπος για να κερδίσετε πιστούς πελάτες και να εμφυσήσετε περισσότερη εμπιστοσύνη είναι να δείξετε πόσο παθιασμένοι είστε να τους βοηθάτε. Όταν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, βεβαιωθείτε ότι υπάρχει πάντα κάποιος που μπορεί να παρευρεθεί για να βοηθήσει. Εάν ο ιστότοπός σας κρύβει οποιαδήποτε στοιχεία επικοινωνίας και άλλα μέσα επικοινωνίας, οι πελάτες το βλέπουν ως κόκκινη σημαία και είναι λιγότερο πιθανό να συνεργαστούν μαζί σας.
BONUS TIP : Αρκετοί ιδιοκτητες eshop τοποθετούν το messenger chat. Παρατηρούμε ότι δεκάδες όμως χρήστες δεν είναι συνδεμένοι με το facebook όταν τύχοι να σερφάρουν απο τον browser του κινητού οπότε το chat είναι αδύνατο. Προτιμήστε μια λειτουργία αυτόνομου chat χωρίς να περιορίζεται σε social media αλλά για όλους
9. BONUS – Σημαντικό ο Server & το Support
Όταν έχετε eshop παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ο server, το support, οι συχνές ενημερώσεις, οι αναβαθμίσεις, τα συστήματα ασφαλείας και όλη η μέριμνα που συμβάλουν για να είναι λειτουργικό. Προτιμήστε λύσεις που είστε “αυτόνομοι”, με δικούς σας πόρους σε μνήμα, δίσκο, CPU για να φορτώνει γρήγορα αλλά κυρίως για να μην επιβαρύνεται απο εξωτερικούς παράγοντες που το καθυστερούν ή μπορούν να προκαλέσουν δισλειτουργία.
10. BONUS – Φροντίστε για το SEO για το eshop και προϊόντα σας
Η Google κατατάσει με δεκάδες παράγοντες τις ιστοσελίδες. Ο πιο σημαντικός απο όλους είναι το περιεχόμενο. Ξεχάστε τις εποχές που λέγαμε “λέξεις-κλειδιά”. Αυτό είναι μια τεχνική που βοηθάει ίσως στο 1%. Αν το περιεχόμενο σας περιγράφει με τίτλο, φωτογραφία, τεκμηρίωση, βοηθητικά αρχεία, περαιτέρω φωτογραφίες και γενικώς χρήσιμες πληροφορίες στον επισκέπτη, σκαρφαλώνει στα αποτελέσματα τα οποία είναι και τοπικά γιαυτό και υπάρχουν απο κάτω και σημεία σε χάρτες. Σκοπός της Google είναι να δώσει στον χρήστη μια ολοκληρωμένη λύση σε αυτό που ζητάει. Εσείς τι λύση δίνετε ή τι πρόβλημα λύνετε σε έναν επισκέπτη όταν μπαίνει σε ένα προϊόν σας ;