Ναι, το τοπικό SEO είναι σίγουρα σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις. Να γιατί: οι πελάτες είναι πιο πιθανό να βρουν και να επισκεφθούν μια τοπική επιχείρηση αν αυτή εμφανίζεται στους Χάρτες και σε άλλες μηχανές αναζήτησης. Και δεδομένου ότι οι μικρές επιχειρήσεις έχουν συνήθως μικρότερο προϋπολογισμό μάρκετινγκ, πρέπει να αξιοποιήσουν στο έπακρο την online παρουσία τους.
Γράφει ο Γιώργος Μπρακόπουλος (Προγραμματιστής Αναλυτής – MSc.)
Γιατί το τοπικό SEO είναι σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις
Ως μικρή επιχείρηση, μπορεί να σκέφτεστε ότι δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε με το SEO, καθώς είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ για μεγάλες επιχειρήσεις με μεγάλο προϋπολογισμό. Ωστόσο, αυτό δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια! Το τοπικό SEO είναι εξίσου σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις, αν όχι περισσότερο. Ας ρίξουμε μια ματιά στο γιατί συμβαίνει αυτό:
Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους το τοπικό SEO είναι τόσο σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις είναι ότι σας δίνει τη δυνατότητα να ανταγωνιστείτε τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Όταν κάποιος πραγματοποιεί μια αναζήτηση στο Google, του παρουσιάζεται μια σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERP). Αυτή περιλαμβάνει τόσο οργανικά αποτελέσματα (με βάση τη συνάφεια του περιεχομένου) όσο και πληρωμένα αποτελέσματα (με βάση το πόσο έχει πληρώσει ο διαφημιζόμενος στη Google).
Ως μικρή επιχείρηση, είναι απίθανο να έχετε τον προϋπολογισμό για να πληρώσετε για διαφημιστικό χώρο στη SERP. Σε αυτό το σημείο έρχεται το τοπικό SEO- βελτιστοποιώντας τον ιστότοπό σας και τις τοπικές καταχωρίσεις για σχετικές λέξεις-κλειδιά, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας θα εμφανίζεται στα οργανικά αποτελέσματα. Με άλλα λόγια, μπορείτε να επιτύχετε υψηλή προβολή στο SERP χωρίς να χρειάζεται να πληρώσετε γι’ αυτό!
Ένας άλλος λόγος για τον οποίο το τοπικό SEO είναι σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις είναι ότι σας βοηθά να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη και αξιοπιστία. Όταν κάποιος αναζητά μια τοπική επιχείρηση στο διαδίκτυο, είναι πιθανό να ψάχνει για κάτι που μπορεί να επισκεφθεί φυσικά. Βελτιστοποιώντας τις τοπικές καταχωρίσεις σας, είναι πιο πιθανό να εμφανιστείτε στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν κάποιος αναζητά επιχειρήσεις στην περιοχή σας. Αυτό δίνει στους πιθανούς πελάτες την εντύπωση ότι είστε μια αξιόπιστη και αξιόπιστη επιχείρηση, γεγονός που μπορεί να τους ενθαρρύνει να επισκεφθούν το κατάστημά σας ή να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες σας.
Τέλος, το τοπικό SEO μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε νέους πελάτες και να αναπτύξετε την επιχείρησή σας. Εμφανιζόμενοι στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης, ανοίγετε την επιχείρησή σας σε πιθανούς πελάτες που μπορεί να μην έχουν ακούσει για εσάς στο παρελθόν. Αν τους αρέσει αυτό που βλέπουν, μπορεί να αποφασίσουν να επισκεφθούν το κατάστημά σας ή να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες σας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε νέες πωλήσεις και έσοδα για την επιχείρησή σας.
Όπως μπορείτε να δείτε, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους το τοπικό SEO είναι σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις. Αν θέλετε να ανταγωνιστείτε τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και να προσεγγίσετε νέους πελάτες, τότε ήρθε η ώρα να αρχίσετε να βελτιστοποιείτε τον ιστότοπο και τις τοπικές καταχωρίσεις σας!
Πώς το τοπικό SEO μπορεί να σας βοηθήσει να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες
Εάν είστε ιδιοκτήτης ή διαχειριστής μιας μικρής επιχείρησης, τότε καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι να προσελκύετε νέους πελάτες. Δυστυχώς, ο ανταγωνισμός για πελάτες μπορεί να είναι σκληρός, ειδικά αν ανταγωνίζεστε μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Ευτυχώς, υπάρχει ένας τρόπος να εξισορροπήσετε τους όρους ανταγωνισμού και αυτός είναι επενδύοντας στο τοπικό SEO. Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο το τοπικό SEO μπορεί να σας βοηθήσει να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες:
1. Σας βοηθάει να καταταγείτε υψηλότερα στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης
Ένα από τα οφέλη του τοπικού SEO είναι ότι μπορεί να σας βοηθήσει να καταταγείτε υψηλότερα στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης. Όταν οι δυνητικοί πελάτες αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σας στην περιοχή τους, είναι πιο πιθανό να βρουν την επιχείρησή σας αν εμφανίζεται κοντά στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Και όσο πιο ψηλά κατατάσσεστε, τόσο πιο πιθανό είναι να κάνουν κλικ στην καταχώρησή σας.
2. Σας βοηθά να ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές
Ένα άλλο πλεονέκτημα του τοπικού SEO είναι ότι μπορεί να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας που μπορεί να μην επενδύουν σε αυτό το είδος μάρκετινγκ. Εμφανιζόμενοι πάνω από τους ανταγωνιστές σας στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης, θα είστε πιο ορατοί στους δυνητικούς πελάτες και πιο πιθανό να κερδίσετε τη δουλειά τους.
3. Σας βοηθά να στοχεύσετε πελάτες που είναι έτοιμοι να αγοράσουν
Η επένδυση στο τοπικό SEO μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να στοχεύσετε πελάτες που είναι έτοιμοι να αγοράσουν. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι που αναζητούν επιχειρήσεις όπως η δική σας χρησιμοποιώντας γεωγραφικές λέξεις-κλειδιά (όπως “εστιατόρια κοντά μου”) είναι συνήθως έτοιμοι να πραγματοποιήσουν μια αγορά. Έτσι, αν εμφανιστείτε στα αποτελέσματα της αναζήτησής τους, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επιλέξουν την επιχείρησή σας έναντι ενός ανταγωνιστή που δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα.
Τα οφέλη του τοπικού SEO για την επιχείρησή σας
Ως ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης, ίσως αναρωτιέστε γιατί το τοπικό SEO είναι τόσο σημαντικό. Εξάλλου, δεν είστε μια μεγάλη εταιρεία με απεριόριστο προϋπολογισμό μάρκετινγκ. Μπορεί να μην έχετε καν ιστοσελίδα.
Το τοπικό SEO είναι σημαντικό για διάφορους λόγους. Πρώτον, σας επιτρέπει να σας βρίσκουν οι πιθανοί πελάτες που αναζητούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε στην περιοχή σας. Δεύτερον, συμβάλλει στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας με τους πελάτες σας, διασφαλίζοντας ότι η επιχείρησή σας εμφανίζεται στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης. Τέλος, το τοπικό SEO μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας και της ορατότητας του ιστότοπού σας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερους πελάτες και πωλήσεις.
Υπάρχουν πολλά οφέλη του τοπικού SEO για τις μικρές επιχειρήσεις. Εάν είστε έτοιμοι να αρχίσετε να εκμεταλλεύεστε όσα μπορεί να κάνει το τοπικό SEO για την επιχείρησή σας, επικοινωνήστε με έναν ειδικό τοπικού SEO σήμερα.
Πώς να βελτιστοποιήσετε τις τοπικές σας προσπάθειες SEO
Είστε ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης και θέλετε να βελτιώσετε την προβολή σας στα αποτελέσματα της τοπικής αναζήτησης; Αν ναι, τότε πρέπει να βεβαιωθείτε ότι κάνετε ό,τι μπορείτε για να βελτιστοποιήσετε τις τοπικές σας προσπάθειες SEO.
Το τοπικό SEO είναι μια εξειδικευμένη μορφή SEO που επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση της διαδικτυακής σας παρουσίας για τα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό περιλαμβάνει τη διασφάλιση ότι ο ιστότοπος και οι διαδικτυακές καταχωρίσεις σας είναι ακριβείς και ενημερωμένες, τη χρήση σχετικών λέξεων-κλειδιών και την παροχή λεπτομερών πληροφοριών σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Αφιερώνοντας χρόνο για τη βελτιστοποίηση του τοπικού SEO, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι η μικρή επιχείρησή σας είναι ορατή στους πιθανούς πελάτες της περιοχής σας που αναζητούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Συνεχίστε να διαβάζετε για ορισμένες συμβουλές σχετικά με τον τρόπο βελτιστοποίησης των προσπαθειών σας για τοπικό SEO.
1. Δημιουργήστε και διεκδικήστε τη λίστα σας Google My Business
Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για το τοπικό σας SEO είναι να δημιουργήσετε και να διεκδικήσετε τη καταχώρησή σας στο Google My Business. Πρόκειται για μια δωρεάν καταχώριση που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται τις διαδικτυακές πληροφορίες τους, συμπεριλαμβανομένης της διεύθυνσης, του αριθμού τηλεφώνου τους, του ωραρίου λειτουργίας τους και πολλά άλλα.
Εάν δεν έχετε ήδη διεκδικήσει την καταχώρισή σας στο Google My Business, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να το κάνετε. Μόλις διεκδικήσετε την καταχώρησή σας, αφιερώστε λίγο χρόνο για να συμπληρώσετε όλες τις σχετικές πληροφορίες και να προσθέσετε φωτογραφίες των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Όσο πιο πλήρης και ακριβής είναι η καταχώρησή σας, τόσο πιο πιθανό είναι να εμφανιστεί στα αποτελέσματα της τοπικής αναζήτησης.
2. Βελτιστοποιήστε τον ιστότοπό σας για τοπική αναζήτηση
Ένα άλλο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε το τοπικό σας SEO είναι να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας για τοπική αναζήτηση. Αυτό σημαίνει την προσθήκη σχετικών λέξεων-κλειδιών στο περιεχόμενο του ιστότοπού σας, καθώς και τη συμπερίληψη της πόλης και της πολιτείας σας στους τίτλους και τις επικεφαλίδες σας. Θα πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες NAP (όνομα, διεύθυνση, αριθμός τηλεφώνου) περιλαμβάνονται σε κάθε σελίδα του ιστότοπού σας.
Η βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για τοπική αναζήτηση θα βελτιώσει τις πιθανότητες να εμφανίζεται στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης όταν οι δυνητικοί πελάτες αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σας στην περιοχή τους.
3. Προσθέστε τοπικό περιεχόμενο στο ιστολόγιο ή στο τμήμα ειδήσεων
Εκτός από τη βελτιστοποίηση του υπάρχοντος περιεχομένου στον ιστότοπό σας για τοπικές λέξεις-κλειδιά, θα πρέπει επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο να προσθέσετε νέο περιεχόμενο που απευθύνεται ειδικά σε δυνητικούς πελάτες στην περιοχή σας. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει αναρτήσεις σε ιστολόγια σχετικά με δημοφιλή αξιοθέατα ή ορόσημα κοντά σας, άρθρα σχετικά με επερχόμενες εκδηλώσεις στην πόλη ή την κωμόπολή σας ή ακόμη και συνεντεύξεις με ντόπιους που είναι ειδικοί σε έναν συγκεκριμένο τομέα που σχετίζεται με την επιχείρησή σας. Η προσθήκη αυτού του είδους του φρέσκου, τοπικά εστιασμένου περιεχομένου όχι μόνο θα βοηθήσει στη βελτίωση του τοπικού SEO σας αλλά και θα κρατήσει τους πιθανούς πελάτες να ασχοληθούν με τον ιστότοπό σας μόλις τον βρουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.
5 συμβουλές για τη βελτιστοποίηση του τοπικού σας SEO
1. Μπείτε σε σχετικούς τοπικούς καταλόγους.
Βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας είναι καταχωρημένη σε σχετικούς τοπικούς καταλόγους, όπως το Google My Business, το Yelp, το Foursquare κ.λπ. Αυτό συμβάλλει στη βελτίωση της ορατότητάς σας στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs) και σας δίνει έναν ακόμη τρόπο να βρεθείτε από πιθανούς πελάτες.
2. Βελτιστοποιήστε τον ιστότοπό σας για τοπικές λέξεις-κλειδιά.
Συμπεριλάβετε σχετικές τοπικές λέξεις-κλειδιά στον ιστότοπό σας, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στα μεταδεδομένα (όπως οι ετικέτες τίτλου και οι μεταπεριγραφές). Αυτό βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τι αφορά τον ιστότοπό σας και καθιστά πιο πιθανό να εμφανιστεί ο ιστότοπός σας στα αποτελέσματα για αυτές τις λέξεις-κλειδιά.
3. Διεκδικήστε τη σελίδα σας στο Google Places.
Εάν δεν έχετε ήδη διεκδικήσει τη σελίδα σας στο Google Places, κάντε το το συντομότερο δυνατό. Αυτό θα σας επιτρέψει να ελέγχετε τις πληροφορίες που εμφανίζονται για την επιχείρησή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης τοπικών επιχειρήσεων της Google και μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ορατότητας και των ποσοστών κλικ.
4. Αποκτήστε ευνοϊκές κριτικές από τοπικούς πελάτες.
Ενθαρρύνετε τους ευχαριστημένους πελάτες σας να αφήσουν κριτικές για την επιχείρησή σας σε δημοφιλείς ιστότοπους κριτικών, όπως το Yelp και το Google Places. Οι θετικές κριτικές μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της κατάταξής σας στις SERPs και μπορούν επίσης να επηρεάσουν τους πιθανούς πελάτες που είναι διστακτικοί στο να συνεργαστούν μαζί σας. Απλά φροντίστε να απαντάτε σε τυχόν αρνητικές κριτικές άμεσα και επαγγελματικά!
5. Παρακολουθήστε την πρόοδό σας με τοπικά εργαλεία SEO .
Υπάρχουν πολλά εξαιρετικά τοπικά εργαλεία SEO που μπορούν να σας βοηθήσουν να παρακολουθείτε την πρόοδό σας και να κάνετε τις αλλαγές που απαιτούνται για να βελτιώσετε την κατάταξή σας
Η σημασία του τοπικού SEO για τις μικρές επιχειρήσεις
Με την πλειονότητα των αναζητήσεων να γίνεται πλέον από κινητές συσκευές, είναι πιο σημαντικό από ποτέ για τις μικρές επιχειρήσεις να εστιάζουν στο τοπικό SEO.
Το τοπικό SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης του ιστότοπου και της διαδικτυακής σας παρουσίας ώστε να κατατάσσεστε υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης για λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρησή σας.
Για παράδειγμα, αν έχετε μια καφετέρια στο Σιάτλ, θέλετε να κατατάσσεστε υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν κάποιος αναζητά “καφετέρια Σιάτλ”.
Το τοπικό SEO διαφέρει από το παραδοσιακό SEO στο ότι στοχεύει σε μια μικρότερη γεωγραφική περιοχή. Επίσης, εστιάζει περισσότερο στη δημιουργία leads και κλήσεων, παρά μόνο στην επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας.
Υπάρχουν πολλά οφέλη του τοπικού SEO για τις μικρές επιχειρήσεις:
1: Με το τοπικό SEO, η επιχείρησή σας θα είναι πιο ορατή στους ανθρώπους που αναζητούν λέξεις-κλειδιά σχετικές με την επιχείρησή σας στη γεωγραφική σας περιοχή.
2. Αυξημένη επισκεψιμότητα: Η ορατότητα οδηγεί σε επισκεψιμότητα. Όσο περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν την καταχώρησή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης, τόσο περισσότερα κλικ και επισκέψεις θα λάβετε στον ιστότοπο ή την τοποθεσία σας.
3. Υψηλότερη κατάταξη: Υψηλότερες κατατάξεις στα αποτελέσματα αναζήτησης ισοδυναμούν με μεγαλύτερη ορατότητα και επισκεψιμότητα. Βελτιστοποιώντας τον ιστότοπό σας και τις διαδικτυακές καταχωρίσεις σας για τοπικό SEO, μπορείτε να επιτύχετε υψηλότερες κατατάξεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, γεγονός που οδηγεί σε μεγαλύτερη ορατότητα και επισκεψιμότητα.
4. Αυξημένη παραγωγή ηγετικών στελεχών: Ο απώτερος στόχος του τοπικού SEO είναι η δημιουργία leads και κλήσεων για την επιχείρησή σας. Με την υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης, θα αυξήσετε τις πιθανότητες να έρθουν οι άνθρωποι σε επαφή μαζί σας για την επιχείρησή σας.
5. Αποδοτικό ως προς το κόστος: Το τοπικό SEO είναι μία από τις πιο αποδοτικές στρατηγικές μάρκετινγκ για τις μικρές επιχειρήσεις. Είναι πολύ λιγότερο δαπανηρή από τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης, όπως οι έντυπες, τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές διαφημίσεις.
6. Βελτιωμένη απόδοση επένδυσης: Με το τοπικό SEO, μπορείτε να παρακολουθείτε και να μετράτε τα αποτελέσματά σας με ευκολία. Αυτό σας επιτρέπει να βλέπετε μια σαφή απόδοση της επένδυσης (ROI) από τις προσπάθειες μάρκετινγκ και σας διευκολύνει να προσαρμόζετε τη στρατηγική σας ανάλογα με τις ανάγκες
Πώς το τοπικό SEO μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας
Για να εξηγήσουμε γιατί το τοπικό SEO είναι σημαντικό, πρέπει πρώτα να καταλάβουμε τι είναι το SEO και γιατί έχει σημασία. Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, ή SEO, είναι η διαδικασία αύξησης της ορατότητας και της συνάφειας ενός ιστότοπου στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs). Ο στόχος του SEO είναι να κερδίσετε μια κορυφαία θέση στις SERPs για υψηλής αξίας, σχετικές λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρησή σας.
Το SEO έχει σημασία επειδή βοηθά τον ιστότοπό σας να κερδίσει οργανική επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης. Η οργανική επισκεψιμότητα είναι το είδος της επισκεψιμότητας που έρχεται στον ιστότοπό σας χωρίς να χρειάζεται να πληρώσετε γι’ αυτήν – σε αντίθεση με την πληρωμένη επισκεψιμότητα, η οποία προέρχεται από πηγές όπως οι διαφημίσεις PPC ή οι διαφημίσεις προβολής. Επειδή η οργανική επισκεψιμότητα δεν κοστίζει τίποτα, είναι σημαντικό να εστιάζετε σε κερδισμένα μέσα όπως το SEO για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.
Ένας τρόπος για να σκεφτείτε τη διαφορά μεταξύ του τοπικού SEO και του παραδοσιακού SEO είναι ότι το παραδοσιακό SEO εστιάζει στη βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για εθνικές ή παγκόσμιες αναζητήσεις με λέξεις-κλειδιά, ενώ το τοπικό SEO εστιάζει στη βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για αναζητήσεις που πραγματοποιούνται σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική τοποθεσία.
Πώς μπορεί λοιπόν το τοπικό SEO να σας βοηθήσει να αναπτύξετε τη μικρή σας επιχείρηση; Ακολουθούν τέσσερις τρόποι:
1. Το τοπικό SEO σας βοηθά να εμφανίζεστε στους χάρτες και στις τοπικές αναζητήσεις
2. Το τοπικό SEO σας βοηθά να βελτιώσετε τα ποσοστά Click-Through (CTR) και τις μετατροπές σας
3. Το τοπικό SEO μπορεί να σας βοηθήσει να οικοδομήσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας στην τοπική σας κοινότητα
4. Το τοπικό SEO παρέχει μια απόδοση επένδυσης που είναι αδύνατο να αγνοήσετε