Στην ταχέως εξελισσόμενη ψηφιακή εποχή, οι δικτυακοί τόποι ειδησεογραφικών πυλών έχουν γίνει η πρωταρχική πηγή πληροφόρησης, παρέχοντας ενημερώσεις λεπτό προς λεπτό για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων.
Ωστόσο, η εμπειρία του χρήστη σε αυτές τις πλατφόρμες μπορεί να παρεμποδιστεί σημαντικά από την ενοχλητική παρουσία αναδυόμενων διαφημιστικών banners. Αυτά τα αναδυόμενα παράθυρα, αν και προορίζονται να μεταδώσουν σημαντικές πληροφορίες ή να δημιουργήσουν έσοδα, συχνά αποβαίνουν σε βάρος της ικανοποίησης και της δέσμευσης των χρηστών.
Αυτό το άρθρο εξετάζει τους λόγους για τους οποίους οι ιστότοποι ειδησεογραφικών πυλών θα πρέπει να αποφεύγουν τα αναδυόμενα πανό για την καλύτερη εμπειρία των χρηστών και τη μακροπρόθεσμη επιτυχία του ιστότοπου.
Γράφει ο Γιώργος Μπρακόπουλος (Προγραμματιστής Αναλυτής – MSc.)
1. Διαταραχή της εμπειρίας του χρήστη
Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των αναδυόμενων διαφημιστικών banners σε δικτυακούς τόπους ειδησεογραφικών πυλών είναι η ικανότητά τους να διαταράσσουν την εμπειρία του χρήστη.
Αυτά τα πανό συνήθως κρύβουν το κύριο περιεχόμενο της σελίδας, αναγκάζοντας τους χρήστες να τα κλείσουν ή να περιηγηθούν γύρω από αυτά για να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες για τις οποίες ήρθαν.
Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απογοήτευση και μειωμένη εμπλοκή, καθώς οι επισκέπτες είναι πιο πιθανό να εγκαταλείψουν εντελώς τον ιστότοπο παρά να ασχοληθούν με το περιεχόμενο που κρύβεται κάτω από τα ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα. Καθώς η προσοχή των χρηστών γίνεται όλο και μικρότερη, η σημασία της παροχής μιας απρόσκοπτης και αδιάλειπτης εμπειρίας περιήγησης δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί.
2. Αρνητικός αντίκτυπος στους χρόνους φόρτωσης της σελίδας
Τα αναδυόμενα πανό μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το χρόνο φόρτωσης μιας σελίδας, επηρεάζοντας αρνητικά την ικανοποίηση των χρηστών. Με τους χρήστες να περιμένουν άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες, οι καθυστερήσεις που προκαλούνται από τη φόρτωση πολλαπλών αναδυόμενων πανό μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερα ποσοστά αναπήδησης και σε μείωση του χρόνου παραμονής στον ιστότοπο.
Οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν επίσης τους χρόνους φόρτωσης της σελίδας ως παράγοντα κατάταξης, οδηγώντας ενδεχομένως σε χαμηλότερη επισκεψιμότητα οργανικής αναζήτησης και μειωμένη ορατότητα στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
3. Μειωμένη χρηστικότητα κινητών τηλεφώνων
Οι κινητές συσκευές έχουν γίνει το κύριο μέσο πρόσβασης σε διαδικτυακό περιεχόμενο για ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού. Ωστόσο, τα αναδυόμενα πανό είναι ιδιαίτερα προβληματικά στις κινητές συσκευές λόγω της περιορισμένης πραγματικής επιφάνειας της οθόνης.
Τα αναδυόμενα διαφημιστικά μηνύματα που δεν είναι βελτιστοποιημένα για κινητά τηλέφωνα μπορεί να καλύπτουν ολόκληρη την οθόνη, καθιστώντας δύσκολη την απόρριψή τους από τους χρήστες ή την πρόσβαση στο πραγματικό περιεχόμενο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια απογοητευτική εμπειρία που απομακρύνει τους χρήστες και επηρεάζει αρνητικά τη φήμη του ιστότοπου.
4. Διάβρωση της εμπιστοσύνης και της αξιοπιστίας
Η εμπιστοσύνη αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο των επιτυχημένων ιστοτόπων ειδησεογραφικών πυλών. Όταν τα αναδυόμενα πανό είναι υπερβολικά επιθετικά ή παραπλανητικά, μπορούν να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη των χρηστών στον ιστότοπο και το περιεχόμενό του.
Πολλές κακόβουλες διαδικτυακές οντότητες χρησιμοποιούν παραπλανητικά αναδυόμενα παράθυρα για τη διάδοση κακόβουλου λογισμικού ή για δραστηριότητες ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, κάνοντας τους χρήστες επιφυλακτικούς απέναντι σε κάθε αναδυόμενο παράθυρο που συναντούν.
Ακόμα και τα νόμιμα διαφημιστικά banners που είναι υπερβολικά παρεμβατικά μπορεί να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι ο ιστότοπος δίνει προτεραιότητα στη δημιουργία εσόδων έναντι της παροχής ακριβών και αξιόπιστων πληροφοριών.
5. Χρήση Ad Blocker και απώλεια εσόδων
Η αύξηση της χρήσης των ad-blocker είναι μια άμεση απάντηση στην συντριπτική παρουσία ενοχλητικών διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένων των αναδυόμενων διαφημιστικών banners. Οι χρήστες εγκαθιστούν τα ad blockers για να βελτιώσουν την εμπειρία περιήγησής τους εξαλείφοντας τα ενοχλητικά στοιχεία.
Καθώς οι δικτυακοί τόποι ειδησεογραφικών πυλών βασίζονται όλο και περισσότερο στα έσοδα από διαφημίσεις, η αύξηση της χρήσης των ad-blocker αποτελεί πρόκληση. Με την αποφυγή των αναδυόμενων πανό και την υιοθέτηση λιγότερο παρεμβατικών μορφών διαφήμισης, οι ιστότοποι μπορούν να επιτύχουν ισορροπία μεταξύ της δημιουργίας εσόδων και της ικανοποίησης των χρηστών.
6. Η ποινή της Google για τα παρεμβατικά αναδυόμενα διαφημιστικά banners
Τον Ιανουάριο του 2017, η Google έθεσε σε εφαρμογή μια ενημέρωση γνωστή ως “Intrusive Interstitial Penalty” ή, πιο ανεπίσημα, “Popup Penalty”. Αυτή η ενημέρωση στόχευε τους ιστότοπους που χρησιμοποιούσαν αναδυόμενα banners ή interstitials που κάλυπταν το κύριο περιεχόμενο και εμπόδιζαν τη δυνατότητα του χρήστη να έχει εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες.
Η ποινή περιελάμβανε προσαρμογή της κατάταξης, ωθώντας ουσιαστικά τους ιστότοπους με ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα χαμηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η πρωταρχική πρόθεση της Google πίσω από αυτή την ποινή ήταν να βελτιώσει τις εμπειρίες περιήγησης μέσω κινητών τηλεφώνων, καθώς οι χρήστες κινητών τηλεφώνων συχνά αντιμετωπίζουν το βάρος των παρεμβατικών interstitials λόγω του περιορισμένου χώρου της οθόνης.
Ωστόσο, η ποινή ισχύει τόσο για τις εκδόσεις των ιστότοπων για υπολογιστές όσο και για κινητά, διασφαλίζοντας μια συνεπή και απρόσκοπτη εμπειρία σε όλες τις πλατφόρμες.
7. Επιπτώσεις για το SEO και τη διαδικτυακή ορατότητα
Οι επιπτώσεις της ποινής της Google για τα αναδυόμενα banners είναι σημαντικές, ιδίως στον τομέα του SEO και της διαδικτυακής ορατότητας. Οι ιστότοποι που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα κινδυνεύουν με πτώση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης, με αποτέλεσμα τη μείωση της οργανικής επισκεψιμότητας.
Καθώς οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα στην ικανοποίηση των χρηστών, οι ιστότοποι με κακή εμπειρία χρήστη θεωρούνται λιγότερο σχετικοί και έγκυροι στους αντίστοιχους τομείς τους.
Η ποινή μπορεί να οδηγήσει σε φαινόμενο ντόμινο στις μετρήσεις του ιστότοπου. Χαμηλότερη κατάταξη σημαίνει λιγότερα κλικ, λιγότερα κλικ σημαίνουν μειωμένη επισκεψιμότητα και η μειωμένη επισκεψιμότητα οδηγεί τελικά σε μειωμένα έσοδα και δέσμευση.
Αυτό το καθοδικό σπιράλ αναδεικνύει την κρίσιμη σημασία της τήρησης των κατευθυντήριων γραμμών της Google σχετικά με τον σχεδιασμό και την παρουσίαση περιεχομένου με επίκεντρο τον χρήστη.
Συμπέρασμα – Χρησιμοποιήστε εναλλακτικές στρατηγικές δέσμευσης
Αντί να βασίζονται σε αναδυόμενα πανό, οι δικτυακοί τόποι ειδησεογραφικών πυλών μπορούν να διερευνήσουν εναλλακτικές στρατηγικές δέσμευσης που βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη.
Η εφαρμογή καλά σχεδιασμένων και στρατηγικά τοποθετημένων κουμπιών κλήσης προς δράση, συστάσεων σχετικών άρθρων ή φορμών εγγραφής στο ενημερωτικό δελτίο μπορεί να παρέχει στους χρήστες πολύτιμο περιεχόμενο χωρίς να διακόπτει τη ροή περιήγησής τους. Αυτές οι προσεγγίσεις είναι πιο πιθανό να προωθήσουν μια θετική εμπειρία χρήστη και να ενθαρρύνουν ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις.
Στην προσπάθειά τους να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες, διατηρώντας παράλληλα μια κερδοφόρα διαδικτυακή παρουσία, οι δικτυακοί τόποι ειδησεογραφικών πυλών πρέπει να εξετάζουν προσεκτικά τον αντίκτυπο των σχεδιαστικών επιλογών τους στην εμπειρία του χρήστη.
Τα αναδυόμενα banners, παρά τη δυνατότητά τους να μεταφέρουν σημαντικά μηνύματα ή να αποφέρουν έσοδα, συχνά αποπροσανατολίζουν από τον βασικό σκοπό αυτών των ιστοτόπων: την παροχή ακριβών και έγκαιρων ειδήσεων σε ένα ποικίλο κοινό.
Αποφεύγοντας τα αναδυόμενα πανό και υιοθετώντας εναλλακτικές στρατηγικές δέσμευσης, οι ιστότοποι ειδησεογραφικών πυλών μπορούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που δίνει προτεραιότητα στην ικανοποίηση των χρηστών, την αξιοπιστία και τη μακροπρόθεσμη επιτυχία σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό ψηφιακό τοπίο.