Ποιο είναι τι αντίκτυπο των επιστροφών προϊόντων στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδιαίτερα στον τομέα της μόδας;

Σύμφωνα με έρευνα, το 44% των επιστρεφόμενων ενδυμάτων δεν πωλούνται ποτέ.

Η υπερβολική παραγγελία με σκοπό την επιστροφή (π.χ. πραγματοποίηση παραγγελίας σε πολλά μεγέθη και χρώματα), καθώς και ελάχιστη επίγνωση των καταναλωτών για τις αρνητικές συνέπειες των επιστροφών, συμβάλλουν σε ένα βαθύτερο οικονομικό πρόβλημα.

Ας δούμε μαζί συχνές Ερωτήσεις για τις Επιστροφές Προϊόντων στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

1. Ποιο ποσοστό των επιστρεφόμενων προϊόντων δεν μεταπωλούνται ποτέ;
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Ben-Gurion, μεταξύ 22% και 44% των επιστρεφόμενων ενδυμάτων δεν αγοράζονται ποτέ ξανά.

2. Γιατί οι επιστροφές προϊόντων αποτελούν πρόβλημα για το περιβάλλον;
Η διαδικασία διαχείρισης των επιστροφών, από τη μεταφορά και την αξιολόγηση έως την πιθανή απόρριψη, έχει σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, συμβάλλοντας στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.

3. Ποιες πρακτικές συμβάλλουν στο πρόβλημα των επιστροφών;
Η δυνατότητα υπερβολικών παραγγελιών (π.χ., παραγγελία πολλών μεγεθών) και προγράμματα όπως το “Δοκίμασε πριν αγοράσεις” ενθαρρύνουν τις επιστροφές, με αποτέλεσμα το 20%-30% των online αγορών να επιστρέφονται.

4. Τι συμβαίνει με τα επιστρεφόμενα προϊόντα που δεν μεταπωλούνται;
Από τα επιστρεφόμενα ενδύματα που δεν φτάνουν σε νέο καταναλωτή, περίπου τα μισά ανακυκλώνονται, το ένα τέταρτο καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής και ένα μικρό ποσοστό αποτεφρώνεται. Η τύχη των υπολοίπων παραμένει άγνωστη.

5. Ποιες είναι οι οικονομικές επιπτώσεις των επιστροφών για τις επιχειρήσεις;
Οι επιστροφές επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις με πρόσθετα κόστη για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την πιθανή απόρριψη προϊόντων. Συχνά, το κόστος αυτό ξεπερνά την αρχική τιμή πώλησης.

6. Γνωρίζουν οι καταναλωτές τις αρνητικές επιπτώσεις των επιστροφών;
Παρόλο που υπάρχει αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της βιομηχανίας της μόδας, οι καταναλωτές συχνά δεν έχουν πλήρη εικόνα για το πώς οι επιστροφές επιδεινώνουν το πρόβλημα.

7. Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις για να μειώσουν τις επιστροφές;
Ορισμένες επιχειρήσεις εφαρμόζουν χρεώσεις για τις επιστροφές, ενώ άλλες εστιάζουν στην παροχή λεπτομερέστερων πληροφοριών για τα προϊόντα (π.χ., ακριβέστερα μεγέθη, φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης) για την αποφυγή λανθασμένων αγορών.

8. Τι μπορούν να κάνουν οι καταναλωτές για να συμβάλλουν στη μείωση των επιστροφών;
Οι καταναλωτές μπορούν να βοηθήσουν κάνοντας πιο συνειδητές αγορές, επιλέγοντας προϊόντα με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες, ελέγχοντας προσεκτικά τις περιγραφές και τις εικόνες των προϊόντων και αποφεύγοντας τις υπερβολικές παραγγελίες.

Προηγούμενο άρθρο[8/9/2024] – Η EPROM στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) – Δελτίο Τύπου