Εάν βουτάτε στον κόσμο του podcasting, γνωρίζετε ότι η κατανόηση των μετρήσεων σας είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και την επιτυχία.
Γράφει ο Γιώργος Μπρακόπουλος (Προγραμματιστής Αναλυτής – MSc.)
Ακολουθεί μια ολοκληρωμένη λίστα με μετρήσεις podcast προς παρακολούθηση:
1. Αριθμοί λήψης: Συνολικές λήψεις ανά επεισόδιο για να μετρήσετε τη δημοτικότητα.
2. Μοναδικοί ακροατές: Αριθμός μεμονωμένων ακροατών που συντονίστηκαν.
3. Ποσοστό ολοκλήρωσης επεισοδίου: Ποσοστό ακροατών που ολοκληρώνουν το επεισόδιό σας.
4. Διατήρηση ακροατών: Για πόσο καιρό οι άνθρωποι παραμένουν αφοσιωμένοι στο περιεχόμενό σας.
5. Μέση διάρκεια ακρόασης: Μέσος χρόνος που αφιερώνει ένας ακροατής σε κάθε επεισόδιο.
6. Ποσοστό αφοσίωσης: Αλληλεπιδράσεις από ακροατές (μου αρέσει, σχόλια, κοινοποιήσεις).
7. Ανάλυση πλατφόρμας: Ποιες πλατφόρμες (Apple Podcasts, Spotify κ.λπ.) χρησιμοποιούν οι ακροατές σας.
8. Γεωγραφική τοποθεσία: Από όπου συντονίζονται οι ακροατές σας.
9. Δημογραφικά στοιχεία ακροατών: Ηλικία, φύλο και άλλα σημαντικά στατιστικά στοιχεία του κοινού σας.
10. Ποσοστό συνδρομής: Αριθμός νέων συνδρομητών ανά επεισόδιο.
11. Αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Πόσο συχνά γίνεται λόγος για το podcast σας στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.
12. Κριτικές/Βαθμολογίες Podcast: Ποιότητα και ποσότητα κριτικών σε διαφορετικές πλατφόρμες.
13. Πηγές επισκεψιμότητας: Όπου οι ακροατές σας βρίσκουν το podcast σας (μηχανές αναζήτησης, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παραπομπές).
14. Εγγραφές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Συνδρομητές που εγγράφονται στη λίστα αλληλογραφίας σας μετά από ακρόαση.
15. Ποσοστό κοινής χρήσης επεισοδίων: Πόσο συχνά κοινοποιούνται τα επεισόδιά σας.
16. Πωλήσεις συνεργατών: Έσοδα που παράγονται μέσω χορηγιών και συνεργασιών.
17. Απόδοση διαφήμισης: Μετρήσεις σχετικά με την απόδοση των διαφημίσεών σας εάν δημιουργείτε έσοδα.
18. Ποσοστό εγκατάλειψης: Πόσοι ακροατές αποχωρούν μετά τα πρώτα λεπτά.
19. Διατήρηση ανά επεισόδιο: Παρακολούθηση του τρόπου με τον οποίο η διατήρηση του ακροατή αλλάζει επεισόδιο με επεισόδιο.
20. Επίδραση πολλαπλής προώθησης: Επιδράσεις της προώθησης του podcast σας σε άλλες πλατφόρμες ή podcast.
Παρακολουθώντας αυτές τις μετρήσεις, μπορείτε να λάβετε τεκμηριωμένες αποφάσεις για να βελτιώσετε τη στρατηγική podcasting και να προσελκύσετε το κοινό σας πιο αποτελεσματικά!