Η επιτυχία στο Black Friday απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και προετοιμασία. Το άρθρο μας παρέχει πολύτιμες πληροφορίες και τακτικές για τους εμπόρους που θέλουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο αυτή την σημαντική εμπορική περίοδο.

Γράφει ο Γιώργος Μπρακόπουλος (Προγραμματιστής Αναλυτής – MSc.)

4 βασικά θέματα προετοιμασίας:

  • Απόθεμα και Λειτουργίες: Δίνεται έμφαση στην έγκαιρη συμπλήρωση του αποθέματος, στις ειδοποιήσεις διαθεσιμότητας, στις επιλογές αποστολής και στις πολιτικές επιστροφών.
  • Στρατηγικές Marketing: Προτείνεται η υιοθέτηση μιας omnichannel προσέγγισης, αξιοποιώντας email marketing, SMS, social media (TikTok, Instagram, Pinterest) και Google Ads.
  • Στρατηγική Πληρωμών: Τονίζεται η σημασία της παροχής πολλαπλών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανομένων των express checkouts (Apple Pay, Google Pay, Paypal).
  • Απόδοση Ιστοσελίδας: Η βελτιστοποίηση της ταχύτητας, η διασφάλιση επαρκούς hosting και η mobile optimization θεωρούνται απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του eshop.

Σημαντικά Στατιστικά Στοιχεία:

  • 72% των εμπόρων αποδίδουν πάνω από το 20% των ετήσιων εσόδων τους στο Black Friday και τις γιορτές.
  • 81% των eshops προετοιμάζονται για το Black Friday, αλλά η έρευνα δείχνει ότι πολλοί θα ωφεληθούν από μια πιο έγκαιρη έναρξη.
  • Μόλις 11% των eshops προσέφεραν buy now, pay later το 2023.
  • Το 85.7% των επιχειρήσεων κατασκευής & υποστήριξης eshop όπως η δική μας, προετοιμάζουν τα eshops των πελατών τους βελτιστοποιώντας την ταχύτητα της ιστοσελίδας.

Συχνές Ερωτήσεις (FAQ) για το Black Friday 2024

1. Πότε πρέπει να ξεκινήσω την προετοιμασία για το Black Friday;
Ιδανικά, η προετοιμασία για το Black Friday θα πρέπει να ξεκινά τουλάχιστον ένα μήνα νωρίτερα. Αυτό δίνει στις επιχειρήσεις αρκετό χρόνο για να διασφαλίσουν επαρκή αποθέματα, να βελτιστοποιήσουν τις ιστοσελίδες τους, να δημιουργήσουν και να προωθήσουν τις καμπάνιες μάρκετινγκ τους.

2. Πώς μπορώ να βελτιώσω την απόδοση της ιστοσελίδας μου για το Black Friday;
Η βελτιστοποίηση της ταχύτητας φόρτωσης, η διασφάλιση επαρκούς φιλοξενίας για την αντιμετώπιση της αυξημένης επισκεψιμότητας, η βελτιστοποίηση για κινητά και η διεξαγωγή δοκιμών καταπόνησης είναι μερικές από τις κορυφαίες στρατηγικές για την προετοιμασία της ιστοσελίδας σας για το Black Friday.

3. Ποιες τακτικές & εργαλεία μπορούν να με βοηθήσουν στην προετοιμασία για το Black Friday;
Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα εργαλεία , όπως Κουπόνια, Order Status, Mailchimp για newsletters, Klaviyo, WooPayments, Paypal Payments και πολλά άλλα. Η επιλογή των κατάλληλων εργαλείων εξαρτάται από τις συγκεκριμένες ανάγκες της επιχείρησής σας.

5. Ποια είναι η σημασία του omnichannel marketing για το Black Friday;
Το Omnichannel marketing συνδυάζει διάφορα κανάλια μάρκετινγκ, όπως το email, το SMS, τα social media και την SEO, για να δημιουργήσει μια συνεπή και ολοκληρωμένη εμπειρία για τους πελάτες. Αυτό βοηθά στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας, στην προσέλκυση νέων πελατών και στην ενίσχυση των πωλήσεων.

6. Πώς μπορώ να προσφέρω μια εξαιρετική εμπειρία πελάτη κατά τη διάρκεια του Black Friday;
Η προσφορά δωρεάν ή μειωμένων εξόδων αποστολής, η παροχή πολλαπλών επιλογών πληρωμής, η σαφής επικοινωνία σχετικά με τις πολιτικές επιστροφών, η γρήγορη απάντηση στις ερωτήσεις των πελατών και η εξατομίκευση των προσφορών μπορούν να συμβάλλουν σε μια θετική εμπειρία αγορών.

7. Ποια είναι η σημασία των εναλλακτικών τρόπων πληρωμής για το Black Friday;
Η προσφορά εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, όπως το Apple Pay, το Google Pay, οι επιλογές “αγορά τώρα, πληρωμή αργότερα” και η δυνατότητα πληρωμής σε δόσεις, μειώνει την τριβή κατά την ολοκλήρωση αγοράς και διευκολύνει τους πελάτες, οδηγώντας σε αυξημένες πωλήσεις.

8. Πώς μπορώ να διασφαλίσω την ασφάλεια της ιστοσελίδας μου κατά τη διάρκεια του Black Friday;
Η εφαρμογή ισχυρών μέτρων ασφαλείας, αυτόνομους servers για υψηλό φόρτο επισκεψιμότητας, η τακτική ενημέρωση του λογισμικού, οι μαζικές εργασίες αλλαγών τιμών γρήγορα και άμεσα, είναι απαραίτητες για την προστασία της ιστοσελίδας σας και των δεδομένων των πελατών.

10. Ποιες είναι οι καλύτερες στρατηγικές μάρκετινγκ για την Black Friday;
Χρησιμοποιήστε καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαφημίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης και συνεργασίες επηρεαστών για να δημιουργήσετε buzz. Οι εκπτώσεις flash και οι προσφορές περιορισμένου χρόνου μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε επείγον!

11. Πόσο νωρίτερα πρέπει να ξεκινήσω να προωθώ τις προσφορές μου για τη Black Friday;
Ξεκινήστε να πειράζετε τις προσφορές σας τουλάχιστον 2-3 εβδομάδες νωρίτερα για να δημιουργήσετε προσδοκίες. Σκεφτείτε μια αντίστροφη μέτρηση στον ιστότοπό σας και στα email σας!

12. Πρέπει να προσφέρω εκπτώσεις σε όλο τον ιστότοπο ή να επικεντρωθώ σε συγκεκριμένα προϊόντα;
Ενώ οι εκπτώσεις σε όλο τον ιστότοπο προσελκύουν περισσότερους πελάτες, η ανάδειξη συγκεκριμένων προϊόντων, ιδιαίτερα των best-seller ή των νέων αφίξεων, μπορεί να ενισχύσει τις πωλήσεις και τον ενθουσιασμό.

13. Πώς μπορώ να βελτιστοποιήσω τον ιστότοπό μου για την επισκεψιμότητα της Black Friday;
Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι γρήγορος και φιλικός προς κινητά. Δοκιμάστε τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς για να ελαχιστοποιήσετε την εγκατάλειψη του καλαθιού και σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε ένα χρονόμετρο αντίστροφης μέτρησης για τις προσφορές σας!

14. Είναι αποτελεσματική η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την Black Friday;
Απολύτως! Οι στοχευμένες διαφημίσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε νέους πελάτες και να επαναστοχεύσετε προηγούμενους επισκέπτες. Μην ξεχάσετε να προσελκύσετε το κοινό σας με διαδραστικό περιεχόμενο!

15. Πρέπει να προσφέρω δωρεάν αποστολή κατά τη διάρκεια της Black Friday;
Η δωρεάν αποστολή είναι ένα σημαντικό κίνητρο για τους online αγοραστές. Εξετάστε το ενδεχόμενο να το προσφέρετε για παραγγελίες πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό για να ενθαρρύνετε μεγαλύτερες αγορές!

16. Πόσο σημαντική είναι η εξυπηρέτηση πελατών κατά τη διάρκεια της Black Friday;
Πολύ! Να είστε προετοιμασμένοι για αυξημένες ερωτήσεις και βεβαιωθείτε ότι η ομάδα εξυπηρέτησης πελατών σας είναι έτοιμη να χειριστεί μεγάλο όγκο. Οι γρήγορες απαντήσεις μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη!

Έχετε περισσότερες ερωτήσεις σχετικά με τη Black Friday;

Μπορούμε να βοηθήσουμε!

Προηγούμενο άρθροΜετρήσεις απόδοσης podcast που πρέπει να παρακολουθείτε
Επόμενο άρθροΠλεονεκτήματα του SMS Marketing κατά την περίοδο της Black Friday για την επιχείρησή σας