Επί του παρόντος, το 55% των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα στις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Δεν είναι σαφές ποιο ποσοστό των ιδιοκτητών επιχειρήσεων επενδύει ήδη στο ψηφιακό μάρκετινγκ, καθώς πρόκειται για μια ευρεία έννοια που είναι δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια. Αλλά ας υποθέσουμε ότι τουλάχιστον λίγο παραπάνω απο τις μισές των υφιστάμενων επιχειρήσεων ξοδεύουν χρήματα στο ψηφιακό μάρκετινγκ με κάποια μορφή. Οι περισσότερες από αυτές τις επιχειρήσεις έχουν επενδύσει στο ψηφιακό μάρκετινγκ εδώ και μήνες, χρόνια ή και δεκαετίες.

Μήπως δώσατε και εσείς 5€ στη προτροπή για διαφήμιση του Facebook και πιστέψατε πως θα κατακλυστείτε με χιλιάδες πελάτες ;

Ποιο ποσοστό αυτών των ιδιοκτητών επιχειρήσεων θα ήταν σε θέση να σας πουν ποια είναι η απόδοση της επένδυσής τους στο μάρκετινγκ (ROI);

Τι σημαίνει ROI = Return of Investment. Δηλαδή το ποσοστό επιστροφής χρημάτων απο μια επένδυση. Είτε διαφημιστική είτε οτιδήποτε.

Πιστεύετε ότι είναι 90 τοις εκατό; Ή πιο κοντά στο 80 τοις εκατό;

Οι ακριβείς αριθμοί ποικίλλουν ανάλογα με τη στρατηγική που εξετάζετε, αλλά το 44 τοις εκατό των επιχειρήσεων δεν έχουν τρόπο να μετρήσουν την απόδοση επένδυσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Και όσοι μπορούν να μετρήσουν την απόδοση επένδυσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να μην το κάνουν με συνέπεια ή αποτελεσματικότητα.

Γιατί τόσο λίγοι επιχειρηματίες γνωρίζουν την απόδοση επένδυσης (ROI) μάρκετινγκ όταν είναι μια τόσο σημαντική ιδέα για μακροπρόθεσμη επιτυχία μάρκετινγκ;

Απάθεια

Συχνά το πρόβλημα είναι η επιχειρηματική απάθεια. Μερικοί επιχειρηματίες απλά δεν τους νοιάζει ποια είναι η απόδοση επένδυσης (ROI). Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Υπάρχουν αρκετές πιθανότητες. Για αρχάριους, οι επιχειρηματίες μπορεί να υποτιμούν πόσο πολύτιμη είναι η απόδοση επένδυσης (ROI) σε ένα πλαίσιο ψηφιακού μάρκετινγκ. Εάν δεν καταλαβαίνουν τη σημασία του ή τον τρόπο χρήσης του, δεν πρόκειται να τους ενδιαφέρει να το μετρήσουν.

Άλλοι επιχειρηματίες μπορεί να ενδιαφέρονται περισσότερο για την επίτευξη κάποιου συγκεκριμένου στόχου ή ορόσημου. Αν, για παράδειγμα, είναι εξαιρετικά αφοσιωμένοι στο να φτάσουν τον αριθμό των ακολούθων των 100.000, δεν έχει σημασία πόσο κοστίζει για να φτάσει εκεί.

Έλλειψη εργαλείων

Ορισμένοι επιχειρηματίες ισχυρίζονται ότι δεν μπορούν να μετρήσουν την απόδοση επένδυσης ή δεν μετρούν την απόδοση επένδυσης επειδή δεν έχουν πρόσβαση στα εργαλεία που θα τους επέτρεπαν να το κάνουν αυτό. Προφανώς, θα χρειαστείτε κάποιο τρόπο για να παρακολουθείτε και να μετράτε την πρόοδό σας στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εάν θέλετε να υπολογίσετε την απόδοση επένδυσης (ROI).

Αλλά δεν υπάρχει πραγματικά καμία δικαιολογία για αυτό. Υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία για να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να καθορίσουν την αποτελεσματικότητά τους στο μάρκετινγκ και να ενισχύσουν τις καμπάνιες τους. Εάν επιλέξετε να προωθήσετε την αγορά με μια πλατφόρμα κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, θα έχετε την ευκαιρία να ελέγξετε μεγάλες ποσότητες σημαντικών μετρήσεων απόδοσης στο πίσω μέρος, χωρίς να απαιτείται επιπλέον χρέωση ή συνδρομή.

Η νεφελώδης φύση του ROI

Ένα εύλογο παράπονο που έχουν οι επιχειρηματίες είναι ότι η απόδοση επένδυσης (ROI) μπορεί να είναι δύσκολο να μετρηθεί ακριβώς. Μπορεί να γνωρίζετε πόσες μετατροπές λαμβάνετε ή πόσο έχει αυξηθεί η οργανική σας επισκεψιμότητα, αλλά μπορεί αυτό να σας πει πραγματικά ποια είναι η απόδοση της επένδυσής σας;

Σκεφτείτε:

Διφορούμενα κόστη: Πόσα ξοδεύετε για το μάρκετινγκ, αλήθεια; Εάν εργάζεστε με μια εταιρεία μάρκετινγκ, μπορεί να έχετε ένα απλό μηνιαίο κόστος. Αλλά ακόμα και τότε θα πρέπει να υπολογίσετε όλες τις ώρες που ξοδεύετε για τη διοίκηση και άλλες λεπτομέρειες και να υπολογίσετε το κόστος για την επιχείρηση.
Παραπλανητικά σημεία δεδομένων: Ορισμένα σημεία δεδομένων που μετράτε δεν θα είναι ξεκάθαρα ή δεν θα σας παρέχουν ακριβή αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς σας στο μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, το ποσοστό μετατροπών σας μπορεί να είναι υψηλό, αλλά αν τα άτομα που συμπληρώνουν τις φόρμες σας δεν αγοράζουν τα προϊόντα σας, η απόδοση επένδυσης (ROI) μπορεί να είναι χαμηλότερη από ό,τι νομίζετε.
Μη μετρήσιμος αντίκτυπος: Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να επηρεάσει την απόδοση σας με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που είναι σχεδόν αδύνατο να μετρηθούν. Για παράδειγμα, πώς μπορείτε να αποδείξετε ότι η προβολή ή η φήμη της επωνυμίας σας βελτιώνονται;

ROI ως δευτερεύουσα μέτρηση

Έθιξα αυτήν την έννοια νωρίτερα, αλλά έχει δυνητικά μεγαλύτερο αντίκτυπο. Ορισμένοι επιχειρηματίες βλέπουν την απόδοση επένδυσης (ROI) όχι ως κύρια μέτρηση για την αξιολόγηση της επιτυχίας της καμπάνιας μάρκετινγκ, αλλά ως δευτερεύουσα μέτρηση. Για παράδειγμα, σκεφτείτε το SEO. Το SEO είναι μια στρατηγική που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τις επιχειρήσεις να κατατάσσονται υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης. Επομένως, είναι λογικό να προτείνουμε ότι πως ένα νούμερο είναι ένας στόχος για να φτάσετε στην πρώτη θέση για μια λέξη-κλειδί-στόχο. Ωστόσο, είναι πιθανό να φτάσετε στην πρώτη θέση και να καταλήξετε με αρνητικό ROI. Εάν ξοδεύετε περισσότερα χρήματα από όσα βγάζετε σε μια δεδομένη στρατηγική, δεν θα πρέπει να θεωρείτε αυτή τη στρατηγική επιτυχία. Ομοίως, μπορεί να καταλήξετε σε μια θέση πολύ χαμηλότερη από την πρώτη θέση, ενώ διατηρείτε πολύ υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI).

Η λύση (;)

Κατά τη γνώμη μου, η απόδοση επένδυσης (ROI) είναι η πιο σημαντική μέτρηση που πρέπει να γνωρίζετε για την επιτυχία του ψηφιακού μάρκετινγκ. Εάν δεν μπορείτε να πείτε με βεβαιότητα εάν οι προσπάθειες μάρκετινγκ αποδίδουν ή όχι, η καμπάνια σας θα μπορούσε να βλάψει την επωνυμία σας. Και, ανεξάρτητα από το τι, θα χάσετε το πλήρες δυναμικό των στρατηγικών ψηφιακού μάρκετινγκ. Όλοι οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ θα πρέπει να παρακολουθούν στενά και με συνέπεια την απόδοση επένδυσης (ROI). Διαφορετικά, όλες οι επενδύσεις και οι προσπάθειές σας θα μπορούσαν να καταλήξουν χαμένες.

Προηγούμενο άρθρο10 tips ώστε να μεταδώσετε το μήνυμά σας στα άτομα που θέλουν να αγοράσουν από εσάς
Επόμενο άρθρο7 τρόποι με τους οποίους η επωνυμία σας μπορεί να ευδοκιμήσει στο Metaverse