Μάλλον δεν είναι μυστικό ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης για πολλά θέματα στο Google δεν σας δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Πολλά θέματα προσελκύονται από αγοραστές διαφημίσεων με υψηλό κόστος και εταιρείες με μεγάλους προϋπολογισμούς για να γράψουν υπερβολικά βελτιστοποιημένο περιεχόμενο SEO σε βάρος της αναγνωσιμότητας και της εμπειρίας χρήστη. Το αποτέλεσμα είναι απογοήτευση για τον ερευνητή. Η Google το γνωρίζει αυτό και προσπαθεί να διαφοροποιήσει τα αποτελέσματα αναζήτησης με μια νέα από τη Google Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου
Τι συμβαίνει απο τη Google Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου ;
Εάν παρακολουθείτε τον κλάδο μας για λίγο, έχετε παρατηρήσει πολλά άρθρα που εμφανίζονται τα τελευταία δύο χρόνια που περιγράφουν τον θάνατο της αναζήτησης Google. Οι εταιρείες SEO και οι εταιρείες μάρκετινγκ έχουν κυκλοφορήσει υπερβολικά βελτιστοποιημένο περιεχόμενο SEO για χρόνια, στέλνοντας ανεπιθύμητα μηνύματα στα αποτελέσματα αναζήτησης με μέτρια έως κακά πράγματα, περιγράφοντας τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά για να ευχαριστήσουν τη μηχανή αναζήτησης – όχι τους χρήστες που αναζητούν.
Φυσικά, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας δεν είναι κακό. Σας λέμε να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας εδώ και χρόνια. Αλλά υπάρχει μια διαφορά μεταξύ βελτιστοποιημένης και υπερβολικής βελτιστοποίησης. Υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που ξοδεύουν τεράστια χρηματικά ποσά για να φτύνουν μέτριο περιεχόμενο σε κλίμακα μόνο και μόνο για να δοκιμάσουν να παίξουν το σύστημα. Τώρα, με την άνοδο των εργαλείων γραφής AI, γίνεται ακόμα πιο εύκολο να το κάνετε αυτό.
Επένδυση στο μέλλον
Η Google διερευνά τρόπους για να κάνει τα αποτελέσματα αναζήτησης καλύτερα και πιο φιλόξενα για νέες —και καλύτερες— φωνές. Έχουν δημιουργήσει διπλώματα ευρεσιτεχνίας για προτεινόμενες βελτιώσεις στους αλγόριθμούς τους, όπως το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας κέρδους πληροφοριών που εξετάζει το κοινό στοιχείο των εγγράφων για να βρει κάτι που ξεχωρίζει από τα κοινά.
Η Google επένδυσε επίσης πολλά στην κατανόηση της γλώσσας και στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Με τα μοντέλα γλώσσας MUM και BERT , η Google διαθέτει εξαιρετικά εργαλεία για να αποκαλύψει και να κατανοήσει το περιεχόμενο που διαφορετικά θα έμενε στην άκρη του δρόμου. Θα πρέπει να διακρίνει καλύτερα το περιεχόμενο που έχει γραφτεί για να χειραγωγεί τα αποτελέσματα αναζήτησης και το υψηλής ποιότητας, μοναδικό περιεχόμενο που έχει γραφτεί για να ευχαριστήσει τους χρήστες.
Τώρα, ήρθε η ώρα για την Google να συνδυάσει τις πληροφορίες της και να λανσάρει μια νέα προσθήκη στους αλγόριθμους της με την Ενημέρωση Χρήσιμου περιεχομένου. Σε συνδυασμό με τις πρόσφατες ενημερώσεις της κριτικής προϊόντων, αυτό στοχεύει να φέρει το περιεχόμενο των ειδικών στο προσκήνιο. Αυτή η ενημέρωση έχει τη δυνατότητα να ταρακουνήσει πραγματικά τα πράγματα.
Τι είναι η Google Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου;
Η Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου είναι μέρος ενός πιο σημαντικού έργου της Google με στόχο να αποκτήσει μεγαλύτερη ποικιλομορφία στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η Google το περιγράφει ως αποκάλυψη πιο πρωτότυπου, χρήσιμου περιεχομένου για ανθρώπους, γραμμένο από ανθρώπους. Ο Ντάνι Σάλιβαν της Google είπε: «Οι δοκιμές μας διαπίστωσαν ότι θα βελτιώσουν ιδιαίτερα τα αποτελέσματα που σχετίζονται με την ηλεκτρονική εκπαίδευση, καθώς και με τις τέχνες και την ψυχαγωγία, τις αγορές και το περιεχόμενο που σχετίζεται με την τεχνολογία».
Η Google στοχεύει να ανταμείψει περιεχόμενο που προσφέρει στους αναγνώστες μια ικανοποιητική εμπειρία και υποβιβάζει περιεχόμενο που έχει γραφτεί μόνο για να ευχαριστήσει τις μηχανές αναζήτησης. Για αυτό, η Google δεν εξετάζει μόνο την ποιότητα ενός συγκεκριμένου περιεχομένου στον ιστότοπό σας για να προσδιορίσει την αξία του, αλλά και τι κάνετε στον υπόλοιπο ιστότοπό σας.
«Αυτή η ενημέρωση εισάγει ένα νέο σήμα σε ολόκληρο τον ιστότοπο που θεωρούμε μεταξύ πολλών άλλων σημάτων για την κατάταξη ιστοσελίδων. Τα συστήματά μας εντοπίζουν αυτόματα περιεχόμενο που φαίνεται να έχει μικρή αξία, χαμηλή προστιθέμενη αξία ή με άλλο τρόπο δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε όσους κάνουν αναζητήσεις», λέει η Google .
Επιπλέον, «Οποιοδήποτε περιεχόμενο —όχι απλώς μη χρήσιμο περιεχόμενο — σε ιστότοπους που διαπιστώνεται ότι έχουν σχετικά υψηλές ποσότητες μη χρήσιμου περιεχομένου συνολικά είναι λιγότερο πιθανό να έχει καλή απόδοση στην Αναζήτηση, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει άλλο περιεχόμενο αλλού από τον ιστό που είναι καλύτερο να εμφανίζεται. Για αυτόν τον λόγο, η κατάργηση μη χρήσιμου περιεχομένου θα μπορούσε να βοηθήσει στην κατάταξη του άλλου περιεχομένου σας.“
Τι σημαίνει αυτό για σας και στη Google Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου;
Αυτό εξαρτάται! Ενδέχεται να αντιμετωπίζετε προβλήματα εάν έχετε επίσης αντλήσει περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας για να αποκτήσετε υψηλές βαθμολογίες. Η συμβουλή μας ήταν πάντα να γράφετε υψηλής ποιότητας, μοναδικό περιεχόμενο που κάνει τη διαφορά για όσους αναζητούν, όχι για τις μηχανές αναζήτησης. Ωστόσο, δεν θα είναι αρκετά καλό αν γράφετε αυτό που έχουν γράψει όλοι οι άλλοι.
Θα είναι ακόμη πιο σημαντικό να είσαι μοναδικός και να γράφεις πράγματα υψηλής ποιότητας.
Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να σημειώσετε σε αυτήν την Χρήσιμη Ενημέρωση περιεχομένου είναι ότι είναι σε ολόκληρο τον ιστότοπο . Αυτό σημαίνει ότι, ακόμα κι αν έχετε ένα τέλειο άρθρο ακρογωνιαίο λίθο για το κύριο θέμα σας, το περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας σε άλλα μέρη του ιστότοπού σας μπορεί να το εμποδίσει από την υψηλή κατάταξη. Αυτό μπορεί να καταστήσει απαραίτητη τη βελτίωση του υπόλοιπου ιστότοπού σας βελτιώνοντας την ποιότητα του περιεχομένου σας ή αφαιρώντας περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας. Φυσικά, η διαδρομή σας εξαρτάται από το τι θέλετε να πετύχετε.
Η Google μοιράστηκε μια εύχρηστη λίστα ερωτήσεων που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας για να επικυρώσετε τη στρατηγική σας για τη Google Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου:
- Έχετε ένα υπάρχον ή προβλεπόμενο κοινό για την επιχείρηση ή τον ιστότοπο σας που θα έβρισκε χρήσιμο το περιεχόμενο εάν ερχόταν απευθείας σε εσάς;
- Αποδεικνύει ξεκάθαρα το περιεχόμενό σας εμπειρία από πρώτο χέρι και βάθος γνώσης (για παράδειγμα, τεχνογνωσία που προέρχεται από την πραγματική χρήση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας ή από την επίσκεψη σε ένα μέρος);
- Ο ιστότοπος σας έχει πρωταρχικό σκοπό ή εστίαση;
- Αφού διαβάσει το περιεχόμενό σας, θα αφήσει κάποιος νιώθοντας ότι έχει μάθει αρκετά για ένα θέμα για να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου του;
- Θα διαβάσει κάποιος το περιεχόμενό σας νιώθοντας ότι είχε μια ικανοποιητική εμπειρία;
- Έχετε υπόψη σας τις οδηγίες μας για βασικές ενημερώσεις και για κριτικές προϊόντων ;
Πώς μπορείτε να ελέγξετε και να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας για αυτήν την Google Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου ;
Τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας ή να πάρετε μια ισορροπημένη απόφαση για τη διαγραφή περιεχομένου; Η Google μοιράστηκε μια χρήσιμη λίστα ερωτήσεων που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας όταν εξετάζετε το περιεχόμενό σας. Το να απαντήσετε ναι σε οποιαδήποτε από αυτές τις ερωτήσεις θα πρέπει να είναι μια κόκκινη σημαία. Μπορείτε να το βρείτε στην ανάρτηση της Google σχετικά με την Ενημέρωση Χρήσιμου περιεχομένου, αλλά θα τη μοιραστούμε παρακάτω για τους επόμενους:
- Είναι το περιεχόμενο κυρίως για να προσελκύει άτομα από τις μηχανές αναζήτησης παρά για ανθρώπους;
- Παράγετε πολύ περιεχόμενο για διαφορετικά θέματα με την ελπίδα ότι κάποιο από αυτό μπορεί να έχει καλή απόδοση στα αποτελέσματα αναζήτησης;
- Χρησιμοποιείτε εκτεταμένο αυτοματισμό για την παραγωγή περιεχομένου για πολλά θέματα;
- Συνοψίζετε κυρίως τι έχουν να πουν οι άλλοι χωρίς να προσθέτετε μεγάλη αξία;
- Γράφετε για πράγματα απλώς και μόνο επειδή φαίνονται να έχουν τάση και όχι επειδή θα γράφατε για αυτά διαφορετικά για το υπάρχον κοινό σας;
- Το περιεχόμενό σας αφήνει τους αναγνώστες να νιώθουν ότι πρέπει να ψάξουν ξανά για να λάβουν καλύτερες πληροφορίες από άλλες πηγές;
- Γράφετε σε έναν συγκεκριμένο αριθμό λέξεων επειδή έχετε ακούσει ή διαβάσει ότι η Google έχει έναν προτιμώμενο αριθμό λέξεων; (Όχι, δεν το κάνουμε).
- Αποφασίσατε να εισέλθετε σε κάποια εξειδικευμένη θεματική περιοχή χωρίς πραγματική εξειδίκευση, αλλά αντ’ αυτού κυρίως επειδή νομίζατε ότι θα λάβατε επισκεψιμότητα αναζήτησης;
- Το περιεχόμενό σας υπόσχεται να απαντήσει σε μια ερώτηση που στην πραγματικότητα δεν έχει απάντηση, όπως να προτείνει ότι υπάρχει ημερομηνία κυκλοφορίας για ένα προϊόν, μια ταινία ή μια τηλεοπτική εκπομπή όταν δεν έχει επιβεβαιωθεί;
Η Google Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου θα κυκλοφορήσει σύντομα
Η Google ανακοίνωσε ότι η Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου θα κυκλοφορήσει στον αγγλόφωνο κόσμο από την επόμενη εβδομάδα. Η Google θα μας κρατά ενήμερους για το πότε θα ολοκληρωθεί η κυκλοφορία της νέας ενημέρωσης.
Μπορούμε να βοηθήσουμε στη σύνταξη ποιοτικού περιεχομένου για το site/eshop σας με τρόπο φιλικό προς το SEO και το AI της Google ώστε να πετύχει υψηλότερο σκορ και να εμφανιστεί στις υψηλότερες θέσεις.