Η Meta ανακοινώνει ότι θα προσφέρει στους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τον ΕΟΧ και την Ελβετία μια συνδρομή χωρίς διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram. Η εταιρεία μειώνει επίσης την τιμή της συνδρομής, η οποία θα ισχύει από την επόμενη μέρα. Η Meta δηλώνει ότι οι αλλαγές οφείλονται στις πιέσεις των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ, αλλά η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην προσωπική διαφήμιση. Παράλληλα, η εταιρεία δίνει στους χρήστες την επιλογή να βλέπουν λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις, οι οποίες θα βασίζονται σε λιγότερα δεδομένα.

Συχνές Ερωτήσεις σχετικά με τις Συνδρομές Facebook & Instagram χωρίς Διαφημίσεις στην Ευρώπη

1. Γιατί η Meta προσφέρει συνδρομή χωρίς διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram στην Ευρώπη;
Η Meta εισάγει αυτήν την επιλογή συνδρομής για να συμμορφωθεί με τους εξελισσόμενους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, ιδιαίτερα τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) και τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA). Οι ρυθμιστικές αρχές απαιτούν από τις εταιρείες να παρέχουν στους χρήστες στην ΕΕ εναλλακτικό τρόπο χρήσης των υπηρεσιών τους, εκτός από το μοντέλο που βασίζεται σε διαφημίσεις με εξατομίκευση.

2. Πόσο κοστίζει η συνδρομή χωρίς διαφημίσεις;
Η τιμή της μηνιαίας συνδρομής έχει μειωθεί σημαντικά. Πλέον κοστίζει 5,99€/μήνα στο web ή 7,99€/μήνα σε iOS και Android. Κάθε επιπλέον λογαριασμός Facebook ή Instagram χρεώνεται με 4€/μήνα στο web και 5€/μήνα σε iOS και Android.

3. Τι συμβαίνει αν δεν θέλω να πληρώσω για συνδρομή;
Εάν δεν επιθυμείτε να πληρώσετε για συνδρομή, θα εξακολουθείτε να μπορείτε να χρησιμοποιείτε το Facebook και το Instagram δωρεάν. Θα έχετε όμως την επιλογή να βλέπετε “λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις”.

4. Τι σημαίνει “λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις”;
Αυτή η επιλογή βασίζεται σε λιγότερα δεδομένα, επομένως οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται με βάση μόνο το περιεχόμενο που βλέπετε σε μια συγκεκριμένη συνεδρία στο Facebook και το Instagram, καθώς και σε ένα ελάχιστο σύνολο δεδομένων, όπως η ηλικία, η τοποθεσία, το φύλο και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδράτε με τις διαφημίσεις.

5. Θα είναι λιγότερο αποτελεσματικές οι λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις;
Είναι πιθανό οι “λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις” να είναι λιγότερο σχετικές με τα ενδιαφέροντά σας. Αυτό σημαίνει ότι ενδέχεται να δείτε διαφημίσεις που δεν σας ενδιαφέρουν τόσο πολύ. Η μείωση της συνάφειας είναι αναπόφευκτη, δεδομένου ότι χρησιμοποιούνται πολύ λιγότερα δεδομένα για την εμφάνιση αυτών των διαφημίσεων.

6. Η Meta πιστεύει ότι η συνδρομή χωρίς διαφημίσεις είναι το καλύτερο μοντέλο;
Η Meta εξακολουθεί να πιστεύει ότι οι εξατομικευμένες διαφημίσεις προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία τόσο για τους χρήστες όσο και για τις επιχειρήσεις. Υποστηρίζουν ότι οι εξατομικευμένες διαφημίσεις βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν τους πελάτες που ενδιαφέρονται περισσότερο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ενώ παράλληλα παρέχουν στους χρήστες δωρεάν πρόσβαση σε online υπηρεσίες.

7. Ποιες είναι οι επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις;
Η Meta υποστηρίζει ότι οι εξατομικευμένες διαφημίσεις είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, καθώς τους επιτρέπουν να προσεγγίσουν αποτελεσματικά τους πιθανούς πελάτες. Φοβούνται ότι οι κανονισμοί που περιορίζουν την εξατομίκευση των διαφημίσεων θα μπορούσαν να βλάψουν την οικονομική ανάπτυξη.

8. Τι θα συμβεί στο μέλλον;
Η Meta δηλώνει ότι θα συνεχίσει να επενδύει στη δημιουργία νέων εργαλείων που θα διατηρούν την αξία των εξατομικευμένων διαφημίσεων, ενώ παράλληλα θα δίνουν στους χρήστες τον έλεγχο της εμπειρίας τους με τις διαφημίσεις. Η εταιρεία θα συνεχίσει επίσης να υποστηρίζει κανονισμούς που υποστηρίζουν την υπεύθυνη χρήση των εξατομικευμένων διαφημίσεων.

 

Προηγούμενο άρθροBlack Friday – Πρακτικός Οδηγός Καταναλωτή (PDF) & Υποχρεώσεις
Επόμενο άρθροΤαξιδιώτες NextGen & Προορισμοί